Eka työharjoittelublogi - 1st month
8.2.2017
Noin kuukausi enkä oo kirjoittanu mitää sitten ensimmäisen kerran...Vois vihdoi kertoa työpaikast ja työnantajasta:
Työpaikkani on mukava, siellä on rento meininki ja pyritään auttamaan sekä työntekijöitä että asiakkaita - aina. Mutta pientä stressiä ja sydämen tykytystä voi tulla siitä kun poikkeuksia lukuunottamatta odotetaan silti että pitää ehtiä hyllyttää jne olla tehokas.Työpaikkani on Entressen puoli Espoontorilla, HOK-Elanto, S-ryhmä ja asiakkaat omistavat kaupan.
Toimitusjohtaja on Matti Niemi ja meidän esimiehemme Entressessä on Okku Östman.
Joku 20-30 työntekijää on täällä hommissa, kaikilla on noin 6-9tunnin työpäivät mutta minulla on nyt 6tuntia ja sekin on välillä kova homma kun vetää lujaa alusta loppuun.
Kohderyhmänä on kaikenikäiset! (Tarkalleen lähialueen asukkaat mutta pyritään myös tyydyttämään kaikkia kauempaakin tulleita Espoontorille shoppailemaan haluavia)
Elintarvikkeita etupäässä mutta myös hieman tarvikkeita kuten juhlatarpeita, auton huoltoon ja ylläpitoon, tuotteita perheille ja eläimille.
Kaupasta löytyy myös matkahuollon korttien latauspiste, S-korttien tililtä nosto tai pano ja veikkaus. Kassojen jälkeen ennen penkkejä löytyy laite jolla voi tarkistaa S-bonukset.
Visuaalinen ilme on 'freessi', siisti ja selkeä. Väriteemä on vihreä, kaupan pohja ja muoto on melko perinteinen ruudukko muutamine poikkeuksineen (sisäänkäynnistä oikealle mentäessä kauppa kääntyy viistosti oikealle ja jos menee vasemmalle kaupan perälle siellä on melko tyhjä avoin alue jossa on pari tuoteallasta tai lavaa missä on vettä ja muuta).
S-Market Entresse: https://www.foodie.fi/store/23e9e396f1a4ba705540075d600c44ce
Paljon tapahtunut ensimmäisen kuukauden aikana! Ei oo aina helppoa ollut mut jos haluaa kehittyä nii se ei koskaan ole eikä pitäis olla 'helppoa' muutenkaa...
Tuntuu että osaan paljon nyt, kassahommat palautunut muistiin, vauhti päällä ja uudetki asiat kohta hallussa, tunnen kaupasta melkee puolet ainaki yleisesti (tarkoittaen missä on mitäkin ja parin sadan tuotteen sijainnin osaan näyttää tismalleen).
Maitohyllyjen täyttäminen kyseisen puolen ohjaajan avulla on mennyt tosi hyvin.
Taitava opettaja, taitava oppilas.
Vaikeimpia osioita Hyllytyksessä on irtokarkit, kemialliset (hygienia ja suihkun pesuaineet jne) ja oikeastaan maitokin (rahkat, jogurtit, viilit ja jogurttijuomat). Noita tulee myös pudoteltua enite lattialle :D Näppäryys työn alla, vähä hävettää ja ärsyttää ku ei tavarat pysy hyppysissä. Onneks ei oo hajonnu tuotteita kuin vain kerran.
Seuraavaksi vaikeinta on kassatyö.
Kassatyöntekijöitä saatetaan joskus väheksyä. Mutta meillä riittää vastuuta joka vaatii taitoa:
Sinun pitäisi olla nopea, katsoa koko ajan ympärille onko paljon jonoa ja onko skidejä, lapsia tai teinejä pelaamassa pelikoneilla, ohjata asiakkaita kaikessa esim Prismaankin liittyen ja muihin palveluihin, vastata tuotekysymyksiin, muistaa melkein aina varmistaa bonuskortin käyttö, osata käyttää eri laitteita (Matkahuolto, Veikkaus) ja tarkkailla ettei alaikäisille mene tupakkaa tai alkoholia, osata erottaa henkkarit ja passit + henkilö ja raportoida kaikki oikein ja ajoissa.
Kommentit
Lähetä kommentti
Yo tää on Joelipojan uus blogi ja täält löytyy rehellisen tosiopiskelijan tarkat muistiipanot ja mietteet - visuaalisella näkökulmalla