Työharjoittelublogi - Kevään hyllytyskokemukset
Hyllyjen täyttö, järjestys, siisteys/puhdistus ja uusien tuotteiden ja hävikin hoito. Lempipuuhaani. Olen aina luullut että tämä on ollut melko helppoa ja oppimiseen ei mene kauan. No ei siihen menekään kauan MUTTA kyseinen tehtävä on monimutkaisempi kuin luulin - vaikka aiemmin olen tehnyt jopa inventaariota ja hyllykartoitusta K-Supermarketissa Oulussa, kun taas tämän puolivuotisen aikana sitä ei minulle (uudelleen)opetettu. Kun taas tämän työharjoitteluni aikana sain käsitellä enemmän hävikkiä ja alennusten laittamista tuotteisiin. On muutama tärkeä asia mitä pitää muistaa ja mitä opin hyllytyksestä: Tärkeysjärjestys. Aamulla 2 eri ajankohtaa eri prioriteeteille, päivällä toiset, viikonloppuna taas erit. Sitten on eri tapa järjestää 'maitopuoli' kuin vaikka muu ruoka. Juomien kanssa oma meininki. Hygienia ja 'non-food' on taas erilaista ja nopeampaa. Karkeissakin vähä poikkeuksia. 'Maito' ja 'maitohyllyt' tarkoittavat kaikkia maitotuotteita (j...