Visuaalisen myyntityön kampanja!

Entressen Happy Days!

Sain tehtäväksi huolehtia kukka- karkkikampanjasta Entressen Happy Days-ajan. Se kesti muutaman päivän ja enpä ehtiny paljon enempää silloin tehdä kuin huolehtia näistä kahdesta osa-alueesta.


Itse hyllytys oli helppoa. Kukkien kanssa kävi niin että sain automaattista apua (joku vain toi ne rullakoihin) ja kävin monta kertaa katsomassa että kaikki on ok ja että niitä on riittävästi.

Lajeja oli monia, mutta pääasiassa samankaltaisia ja erittäin värikkäitä.





Päivän mittaan kävin useammin paikalla tarkistamassa että kaikki on hyvin, järjestelin samat kukat toistensa kanssa (kun niitä oli sekoitettu), tyhjensin, siivosin roskia ja veinylimääräiset tyhjät sangot pois.






Kukkien kanssa ei tarvitse erityisesti huolehtia visuaalisuudesta - kukkatuotteet itse ovat tarpeeksi mainosta itsessään ja kauniita. Mutta järjestys? Kaupan yksinkertaisten rullakoiden ja mustien v-muotosien sankojen kanssa ei voinut erityisesti luoda mitään omalaatuista tai silmiinpistävää. 


Sen jälkeen irtokarkit.

Niiden hyllytys, ylläpito ja visuaalinen näkymä oli helppoa hoitaa, koska opin nopeasti miten ja minne tietty karkki kuului minulla oli siivousvälineet lähellä - perusjuttuja.



Mutta oli se hankalaakin; Minä olin jatkuvasti karkki sylissä. Ja sitä teki mieli. Ostin joka päivä vähän ja lopussa liikkuminen oli hivenen vaikeampaa kun olin kerryttänyt lisäenergiaa vatsan seudulle.







Rehellisesti vaikeinta oli tämä: sekä jaloissa että edessäni oli hitaasti ja vikkelästi liikkuvia kaikenkokoisia ja -ikäisiä ihmisiä.

Älytöntä kikkailua, välillä liikkeet oli kuin Matrix-elokuvasta luoteja väistellessä. Onneksi lapsia ei loukkaantunut kuin vain kerran.




Karkkien laitto oli nopeaa, mutta tarkkaa puuhaa. Opin enemmän näppäryyttä kuin mitä kaupan hyllytyksessä yleensä tulee vastaan.


Kommentit